Pārdošana 2025. gadā: kāpēc ideja ir svarīgāka par produktu vai pakalpojumu
- Runas Rāmis
- 5. jūn.
- Lasīts 3 min
Updated: pirms 5 dienām
Pārdošanas joma pēdējos gados piedzīvojusi būtiskas pārmaiņas. No agresīvām kampaņām un spiediena tehnikām mēs virzāmies uz pārdomātu komunikāciju, vērtību maiņu un patiesu cieņu pret klientu. Tas, ko vēl nesen uzskatījām par “efektīvu pārdošanu”, vairs neder. Mūsdienās uzvar tie, kuri spēj radīt uzticību, izskaidrot ideju un piedāvāt patiesu risinājumu.

Šo atziņu tiešsaistes sarunā ar Aiju Iesalnieci akcentēja oficiālu "pārdošanas guru" titulu ieguvušais pārdošanas treneris Vigants Lesausks, iepazīstinot ar gaidāmo kursu “Pārdošanas meistarklase”, kas norisināsies 11. jūnijā Vidzemes izaugsmes centrā. Pilnu sarunas ierakstu vari noskatīties ŠEIT. Sarunā viņš apgalvoja, ka veiksmīga pārdošanas vēstījuma pamatā ir nevis produkts vai pakalpojums, bet gan ideja un tās vērtība konkrētā klienta redzējumā. Savukārt, lai to izveidotu atbilstošu klienta vērtībām un redzējumam, ir nepieciešama iepriekšējā rūpīga informācijas izpēte par klientu un sagatavošanās.
No funkcijām pie jēgas – kā domā klients
Pircēji šodien vairs nepērk tikai funkcijas. Viņi pērk jēgu. Nevis 10 TV kanālus, bet brīvību izvēlēties, ko skatīties, nevis "ātrākā santehniķa pakalpojumus pilsētā", bet gan drošību un mieru, ka viss tiks savests kārtībā.
Modernā pārdošana balstās uz vērtības interpretāciju – nevis to, KAS tiek pārdots, bet gan - ko tas klientam NOZĪMĒ. Un šo jēgas tiltu starp produktu un vajadzību var uzbūvēt tikai ar labu komunikāciju.
Saturs kā galvenais pārdošanas rīks
Kā sarunā ar Aiju uzsvēra Vigants, zvani un e-pasti ir svarīgi, taču vēl svarīgāks par to ir saturs KO Jūs šajā komunikācijā iekļaujat un sakāt. Klienta ikdiena ir piesātināta ar informāciju. Viņam nav laika lasīt garas vēstules vai klausīties piecu minūšu “uzvedumu” pa telefonu.
Ja pārdevējs nerada interesi pirmajās 15–20 sekundēs vai pirmajos divos teikumos, viņš zaudē uzmanību – un līdz ar to arī darījumu.
Tāpēc pārdošanā īss, vērtīgs, skaidrs saturs ir īstā atslēga. Tas ir jābalsta klienta vajadzībās, nevis produkta aprakstā un tam jābūt skaidram, tīram, precīzam.
Nauda nav pašmērķis – tā ir atzinība
Īpaši interesanta bija vēl kāda atziņa no pasniedzēja. Viņš akcentēja naudas nozīmi sakot, ka "nauda ir līdzeklis, kā otrai pusei pateikt paldies," nevis pašmērķis un maiņas produkts pati par sevi. Pēc Viganta teiktā, mums pašiem būtu vērtīgi sakārtot savas attiecības ar naudu, lai pārdošanā no darījuma abas puses spētu to uzlūkot kā ieguvumu - kā partnerību, kur katrs iegulda – un katrs iegūst. Turklāt, katras puses investīcijai jābūt mazākai par ideju un pašas piešķirto vērtību, ko tā saņems pretī.
Meistarklase, kur šo visu (un vēl daudz vairāk) mācīties likt lietā!
“Pārdošanas meistarklase” būs veltīta tieši šiem pārdošanas pamatprincipiem. Četru stundu garumā dalībnieki praktiski apgūs trīs tēmas, kas veido modernā pārdevēja zināšanu kodolu:
Kā klients pieņem lēmumu? Psiholoģija, ietekmes faktori. Kā klienti domā un kā palīdzēt viņiem izdarīt izvēli bez spiediena?
Kā sasniegt jaunu auditoriju? Kādi rīki un pieejas strādā mūsdienu tirgū? Kā runāt ar klientiem, kuri jūs vēl nepazīst?
Kā strukturēt darījumu, lai tas būtu veiksmīgs? Kā prezentēt piedāvājumu, kā plānot komunikāciju, kā izmantot īstos vārdus īstajā brīdī? Kā virzīt darījumu tālāk uz nākamo soli?
Noslēgumā – pārdošana ir prasme, nevis instinkts
Lai arī daudziem šķiet (jā, pirms sarunas ar pasniedzēju - arī mums tā šķita), ka “labs pārdevējs piedzimst ar pārdevēja talantu”, mūsdienu pieredze rāda –
pārdošana ir apgūstama un pilnveidojama. Tā ir prasme, ko var izkopt ar pareizajiem rīkiem,
tostarp iemācoties arvien labāk izprast savu auditoriju, mācoties no citu pieredzēm un citādi. Tieši to piedāvā "Pārdošanas Meistarklase" ar Vigantu Lesausku – reālu Latvijas piemēros balstītu pieredzi no profesionāļa, kurš ir Pārdevējs ar lielo burtu. Meistarklase mainīs mainīs skatījumu, uzlabos rezultātus un iedvesmos rīkoties citādi. Un šis ir tikai sākums!
📅 KAD: 11. jūnijā, 10:00–14:00📍
KUR: Vidzemes izaugsmes centrā
👉 Reģistrācija: https://www.izaugsmescentrs.lv/pardosana
Kommentare